ANASZTÁZIA balett közvetítés a Royal Opera House-ból |
leírás: |
balett közvetítés a Royal Opera House-ból |
rendező(k): |
Kenneth MacMillan |
szereplők: |
Natalja Oszipova |
tartalom: |
Kenneth MacMillan egész estét balett produkciója egy lenyűgöző történetet mutat be indentitáskeresésről, az Orosz Forradalom viharos korszakának árnyékában
Egy identitás válsága, egy ország forradalma – balett előadás a XX. század egyik legnagyobb történelmi rejtélyéről, amely titkára csak nemrég derült fény. Az orosz forradalom tetőfokán, 1918-ban a cári Romanov családot kivégezték, ám évekkel később felbukkant egy fiatal nő, és úgy tűnt, ő lehet Anasztázia nagyhercegnő, a gyilkosság egyetlen túlélője. Ekkora sokan feledni akarták már a cári család lemészárlását és vele az egész forradalmat, és hinni kezdtek abban, vagy legalábbis remélték, hogy a nagyhercegnő – és vele együtt a régi világ egy kis része – valóban visszatérhet.
Az Anna Andersonként ismert nő azt állította magáról, hogy ő Anasztázia, és sok testi adottsága alá is támasztotta ezt, ám furcsa módon képtelen volt emlékezni a múltjára. Ezért végül szélhámosnak bélyegezték, és elmegyógyintézetbe került.
Az Anasztázia egyike Kenneth MacMillan első alkotásainak, amit a Royal Ballet igazgatójaként a 70-es években színpadra vitt. Ekkoriban, mint sokan mások, ő maga is elképzelhetőnek tartotta, hogy Anna Anderson lehet az elveszett nagyhercegnő. A szólótáncost komoly pszichológiai kihívás elé állító balettelőadás drámai módon mutatja be Anna identitáskeresését, amelyben összemosódik az álom és az emlékezet.
Csajkovszkij és Bohuslav Martinů zenéje kíséri végig a történetet, a cári család kivégzéséhez vezető eseményeken, majd Anna álomszerű emlékfoszlányain. E ritkán játszott balett különleges alkalmat kínál egy nagy XX. századi koreográfus korszakalkotó művének megismerésére.
|
korhatár: |
|
megjegyzés: |
|
|
|
|